torsdag 29 november 2012

Julestrumpa

Det gick fort att sy ihop en julestrumpa till sonen. Tanken är att han ska få en present varje adventssöndag och då något som är kopplat till säsongen. På söndag blir det en kavel som kan användas i pepparkaksbaket, sen har vi inte bestämt mer. Kanske en snöglob en dag, han var väldigt fascinerad av dem i affären, kanske julaftonskläderna i sista paketet eller andra pysselmaterial.

Alla tyger kommer från Stoff och Stil och är i bomull. Tyget som användes till foder är vadderat, vilket gjorde att jag slapp köpa "riktig" vadd.

Jag använde denna beskrivning, vilken var enkel att följa, komplett med mönster och allt. Det enda är att man måste räkna om från inches till cm och att det inte står om sömsmån ingår, vilket jag antar att det inte gör eftersom det är en amerikansk blogg.

Lillkillen har redan hunnit prova strumpan, den täckte nästan hela hans ben, och nu ligger den på hans rum i väntan på att hängas upp. Sen får tomten komma och fylla på.

Jag lämnar detta som mitt bidrag till Fiffiga Systrars Pysselutmaning.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vilken fin strumpa du sytt till sonen!

    Idag finns ditt finfina julpyssel att beskåda hos oss på Fiffiga Systrar!
    Jätteroligt att du ville vara med i Månadens Pyssel!

    Varmt välkommen tillbaka i decembers pysselutmaning!

    De varmaste av kramar!
    //Fiffiga Systrar

    SvaraRadera